Translate this Blog

Powered By google

.xayenx.

No Hope

Salam.Hari ini tepat pada tarikh 03September2010.Tarikh yang tidak membawa sebarang makna bagiku.Aku kian terasa jasad aku melayang-layang,kepala mula berpinar-pinar,tangan kadang kala menggeletar.Aku sakit ke?Oh!tidak.Tak mungkin.Mungkin aku silap makan atau rutin hidup aku yang tidak teratur kembali?Ingat nak sahaja aku ke klinik,tapi malas pula.Sebab aku jenis malas nak jumpa doktor bukan sebab takut jarum tapi aku dah biasa dengan cara macam ini.Sudah-la.Kehidupan aku seperti biasa,cuma semakin rumit dengan pembelajaran yang kian mencabar minda.Semakin aku nak ikut rentak,semakin perlahan kefahaman aku terhadap subjek yang diajar.Aku hilang tumpuan?Mungkin.Aku tidak minat?Mungkin.Tetapi aku teruskan jua dengan nyawa yang masih panjang kurniaan Allah Yang Maha Pemurah untuk aku terus berjihad menuntut ilmu demi masa depan.Aku tumpang gembira dengan bekas kekasih aku yang sudah kembali berpunya setelah sekian lama solo.Hehe..Congrats Oi!Semoga mereka gembira bersama dan tabah menghadapi kesusahan bersama.Aku?Malas-la.Cukup-la aku mengharap.Malas nak fikir apa-apa lagi.Lebih baik aku tumpu pada pelajaran aku kerana yang itu bakal menjamin masa depan yang cerah bagiku.Biar-la orang kata aku pengecut,cepat putus asa tetapi aku bukan macam itu.Bayangkan,awan dari jauh nampak cantik,indah dan besar.Mendatangkan keinginan kita untuk mengenggam ia seperti gula-gula kapas.Tetapi,bila dah dekat,digenggam hancur,tiada jasad kerana ia hanya-la wap air.Itu-la perumpamaan yang mampu aku garapkan terhadap situasi aku sekarang.Aku tahu,aku tidak akan dapat dia,jadi,baik aku undur diri dan fikir perkara lain yang berfaedah.Aku bukan pungguk rindukan bulan yang menunggu bulan jatuh ke riba tetapi aku manusia.Aku bukan bodoh nak tunggu lama-lama.Menyesal,jadi bodoh,tertekan bukan pilihan aku.Jadi,aku blah.Sekarang,aku cuma nak bergembira dengan rakan-rakan aku yang sentiasa memberi sokongan kewangan,moral dan kegembiraan.Haha..Senang hati.Biar dia bahagia dengan pasangan dia.Aku tidak mahu ambil tahu lagi pasal dia.Jaga diri sendiri sudah.Haha..Tawaran dari UiTm pun tidak sampai lagi.Lama betul.Niat dihati nak keluar sahaja dari kolej itu tapi aku tidak ada pilihan lain selain terus belajar di situ.Tidak mengapa.Sekian sahaja penyampaian cerita yang bertajuk 'No Hope'.Salam.