Translate this Blog

Powered By google

.xayenx.

Kerja Oh Kerja..Di Mana Kau?

Masuk hari ini,dah nak dekat sebulan aku habis SPM.Tapi kerja satu pun tak melekat.
Dah cuba cari,tapi semua yang tak ngam dengan aku.Adess..payah juga nak cari kerja.
Aku sebenarnya dah dapat kerja,tapi dekat kilang mengecat dan memproses panel 'remote control'.Aku ditugaskan untuk menjadi 'checker' di 'printing dept.'.Kerjanya senang tapi menanggung risiko la beb.Tiap-tiap hari 'bermain' dan menghidu wap bahan kimia ni.
Sekali bau macam gam PVC tapi penangan dia.Perghh..Boleh buat orang pengsan.Cerita dia macam ni.Aku kena 'handle' benda ni untuk bersih stensil 'printing'.Macam orang buat logo T-shirt tu.Habis baju aku kena cat.Diorang panggil benda ni 'screen cleaner'.
Lebih kurang macam thinner cuma bau dia macam gam PVC.3 hari saja aku tahan dengan kerja ni dan goodbye my lover.Hahaha..Mengikut hikayat yang disampaikan oleh member aku,Zikri @ Bo-Roy,ada seorang pekerja yang 'menghadap' benda tu selama 10 tahun.Lepas tu disahkan menghidap kanser paru-paru.Tu la sebab aku berhenti dan masih mencari kerja-kerja kosong sampai sekarang.Hahaha..Dari tanggung risiko,lebih baik aku cari kerja lain.Esok,aku ada 'interview' dekat KL.Harap-harap kerja ni melekat la dengan aku supaya aku tak menebalkan muka lagi untuk meminta borang kerja kosong.Sekian.